Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zlepšování řízení procesů
Čupera, Petr ; Kotek, Luboš (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je zlepšování procesů řízení neshod ve výrobní společnosti dodávající do železničního průmyslu. V teoretické části jsou vysvětleny základní charakteristiky a principy procesního řízení. V praktické části je z mnoha hledisek analyzován aktuální stav procesů řízení neshod a jsou identifikovány potenciály ke zlepšení. Na základě identifikovaných potenciálů jsou navržena konkrétní opatření, která povedou ke zlepšení stávajícího stavu a jsou rovněž pojmenovány očekáváné přínosy pro společnost po zavedení navržených opatření.
Návrh zlepšení práce managerů
Pokorný, Pavel ; Martének, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera, tedy o souboru mezioborově přenosných schopnosti a jejich důležitosti v současném podnikatelském prostředí. Zjišťuje úroveň klíčových kompetencí manažerů v konkrétním podniku. Obsahuje návody a doporučení, jak zvýšit efektivitu manažerské práce prostřednictvím rozvoje konkrétních klíčových kompetencí
Management konfigurace
Vala, Martin ; Kotek, Luboš (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je řešení problémů na základě požadavků společnosti. Nejprve byla vypracována teoretická část zaměřená na management konfigurace a související pojmy s konkrétním problémem. Po teoretickém úvodu bylo systematicky přistupováno k problému a bylo navrženo řešení na základě analýzy současného stavu s ohledem na management konfigurace. Řešením bylo vytvoření technicko-organizační směrnice, která je nástrojem pro snížení chybovosti zaměstnanců a slouží k celkovému přehledu. V příloze je technicko-organizační směrnice jako celek a v hlavní části této diplomové práci můžeme najít, jak směrnice vznikala.
Návrh zařízení pro výrobu a přehřev páry
Jakeš, Martin ; Gottvald, Jakub (oponent) ; Nekvasil, Richard (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navrhováním nového okruhu pro výrobu přehřáté páry místo původního výměníku, který vykazoval časté poruchy. V úvodu je rozebrána problematika stávajícího výměníku a navržen způsob řešení problému. Navrhován je nový procesní okruh sestávající se z výměníku pro ohřev páry, separátoru a výměníku pro přehřev páry. Postupně jsou v prácí oba výměníky navrhovány tepelně i pevnostně. V tepelné části je celý proces namodelován a spočítán v programu ChemCad. Pevnostní výpočet je řešen analyticky dle normy EN 13445, následně jsou pak všechny rozměry výměníků optimalizovány. V závěru je ověřena metodou konečných prvků kritická část výměníku. Po úspěšném provedení návrhového tepelného a pevnostního výpočtu byla zpracována příslušná výkresová dokumentace.
Profesionalita manažerů
Kostolanský, Petr ; Donocik, Radek (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera, tedy o souboru mezioborově přenosných schopností a dovedností denní potřeby. Obsahuje návody, doporučení a prostředky ke zvýšení efektivity práce manažera prostřednictvím zlepšování jeho klíčových kompetencí.
Performance of birds in model cognitive tasks: a cross-taxon comparison
Schlőglová, Nikola ; Exnerová, Alice (vedoucí práce) ; Kahounová, Hana (oponent)
Ptačí kognice je mimořádné složité téma. Mnoho faktorů ovlivňuje způsob, jak ptáci získávají, zpracovávají a využívají získané informace. Některé ptačí taxony dosahují lepších výsledků v kognitivních úlohách než jiné a důvody těchto rozdílů jsou rozsáhle zkoumány a diskutovány. Ptáci se přirozeně setkávají s různými faktory prostředí, které mohly vést k evoluci specializovaných kognitivních adaptací ne vždy uplatnitelných v různých kontextech. Na druhé straně, někteří ptáci si vedou dobře v široké škále kognitivních úloh a mohou mít obecnou inteligenci. Modelové kognitivní úlohy nám umožňují získat standardizovaná data o performanci ptáků. Poté můžeme porovnávat tato data napříč různými taxony a pokusit se identifikovat případné paralely. Tato práce se zabývá vybranými modelovými kognitivními úlohami: úlohy s taháním provázku, rozhodování na základě vyloučení jedné možnosti, tranzitivní inference, úlohy související s využíváním zrcadel a úlohy založené na odpovědi při změně odměňování. U těchto úloh analyzuje a porovnává performanci jak dobře zkoumaných, tak i nedostatečně zkoumaných taxonů ptáků. Práce popisuje vybrané kognitivní úlohy, shrnuje dostupná data, zdůrazňuje korelace mezi performancí ptáků a dalšími faktory a diskutuje možná vysvětlení pro jejich různorodost. Nakonec se práce věnuje...
Tvořivost žáků při navrhování vlastních experimentů ve výuce přírodopisu
MARTINCOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce byl návrh badatelské úlohy z přírodopisu, v níž by si žáci mohli rozvinout svou představivost a tvořivost a navrhnout vlastní pokus. Za tímto účelem byla navržena úloha ověřující potřebnost vody pro rostlinu a způsoby jejího vedení rostlinným tělem. Potřebná data byla získána pomocí didaktického testu, který byl zaměřen na jednotlivé kroky charakteristické pro badatelsky orientované úlohy. Dalším cílem bylo vytvoření kódovacího nástroje, s jehož pomocí byly zjišťovány odlišnosti v autorském řešení jednotlivých žáků. Proto byl sestaven jednoduchý kódovací nástroj pro identifikaci a posouzení úrovně tvořivosti. Výzkum proběhl na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Do šetření byli zahrnuti žáci tří tříd sedmých ročníků a celkově se zapojilo 53 žáků. Z výsledků vyplynulo, že celková úspěšnost žáků v didaktickém testu byla 47,37 % a z pohledu samotné tvořivosti byla zjištěna průměrná hodnota 37,37 %. Z hlediska tvořivosti měli žáci v tomto výzkumu nejvyšší úspěšnost v originalitě navrhování pokusu bez znalosti pomůcek a také v elaboraci návrhu pokusu se znalostí pomůcek. Relativně dobrého výsledku dosáhli žáci také v elaboraci nákresu pokusu bez znalosti pomůcek. Naopak velmi nízká úspěšnost žáků byla zjištěna u schopnosti navržení dalšího řešení problému, a to jak z pohledu originality, tak i elaborace. Příčinou těchto výsledků mohla být náročnost vyplnění didaktického testu, ve kterém byl využit nasměrovaný typ bádání, se kterým někteří žáci nemuseli mít tolik zkušeností, což potvrdily i rozhovory s vyučujícími, kteří potvrdili, že prvky badatelské a tvořivé výuky do svých hodin zařazují spíše nepravidelně.
Výzkum strategií uplatňovaných žáky při řešení problémových úloh z chemie
Koreneková, Kateřina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá identifikací strategií, které žáci základní školy používají při řešení problémových úloh z chemie. Strategie byly zjišťovány prostřednictvím rozhovorů s žáky 9. ročníků. Rozhovory vedené metodou Think-aloud byly spojeny s řešením vybraných problémových úloh. Zjišťované strategie byly klasifikovány na strategie podporující (tj. snadno aplikovatelné na více problémů) a limitující (tj. fungující na jednoduchých příkladech, ale potenciálně selhávající u složitějších). Odděleně byly zjišťovány čtenářské strategie sloužící žákům k pochopení zadání úloh. Současně s používanými strategiemi byly zjišťovány i problémy, se kterými se žáci při řešení úloh potýkali. V průběhu šetření byly využity učební úlohy s problémovými prvky z publikace Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - chemie. Z výsledků šetření lze vyčíst, že při řešení úloh s rozsáhlejším a složitějším zadáním žáci často využívali čtenářských strategií vícenásobného čtení zadání a čtení zadání nahlas. Z podporujících strategií se žáci pokoušeli o analogické vyvozování a logické zdůvodňování. Z limitujících strategií žáci využívali převážně strategii tipování a předpovídání odpovědi na základě struktury zadání. Zjišťování žáky používaných strategií a postupů řešení úloh s využitím metody Think-aloud...
Řešení problému v posledních 20 letech
Micková, Hana ; Heller, Daniel (vedoucí práce) ; Stehlík, Luděk (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje pojmu řešení problému s fokusací na posledních dvacet let. Jejím cílem je v teoretické části popsat řešení problému ve vybraných oblastech psychologie jako je kognitivní psychologie, psychologie osobnosti, sociální psychologie a aplikovaná disciplína konkrétně psychoterapie. V kapitole o řešení problému v rámci kognitivní psychologie se věnuje vymezení pojmu řešení problému a vymezení pojmů souvisejících (algoritmy, heuristiky, dobře definované problémy, špatně definované problémy etc.). V ostatních kapitolách se zaměřuje na dílčí témata taktéž související s pojmem řešení problému, jakými jsou v rámci kapitoly psychologie osobnosti rysy a typy řešitelů problému, v rámci kapitoly sociální psychologie konflikt jako druh problému a řešení problému malou skupinou, v rámci kapitoly psychoterapie se věnuje druhům terapií zaměřujících se na řešení problému. V druhé části práce je následně popsán návrh výzkumu, jenž navazuje na předchozí poznatky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití laterálního myšlení pro řešení podnikových problémů
Jaroš, Aleš ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tvořivé myšlení nám umožňuje seznámit se s obecnými postupy řešení problémů, nahlížet na životní realitu z jiného úhlu pohledu. Metoda 6 myslících klobouků je jednou z kreativních metod řešení pomocí níž to jde. Diplomová práce se snaží o komplexnější náhled na používání této metody v rámci řešení problému ve skupině. Snaží se o pohled na kreativní myšlení prostřednictvím něhož má skupina dojít k určitému výsledku při řešeném problému. Práce rozebírá podrobně jak pracovat z dílčími částmi metody 6 klobouků, a zároveň se snaží i o další pohledy na fungování této metody. Velká část práce je zaměřena na lektora a jeho lektorské činnosti, který se rozhodne metodu použít. Měla by pro něj být nástrojem aby mohl celou metodu 6 myslících klobouků aplikovat na specifický podnikový problém.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.